Ansøgningsfrist: 20. maj 2024

Viceforstander Mads Hovgaard, mads.hovgaard@glamsdalen.dk

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside
Glamsdalens Idrætsefterskoles vision er, at eleverne oplever skolen som Danmarks bedste efterskole og skolens medarbejdere er helt centrale i den vision. Vi søger til 1.8.2024 en engageret og fagligt dygtig efterskolelærer, der brænder for at gøre en forskel i kontakten med eleverne i undervisningen, såvel som i efterskoletiden. Du skal kunne undervise på vores idrætslinje håndbold og gerne have interesse og/eller kompetencer inden for keepere. Du skal også kunne undervise i et af skolens obligatoriske boglige fag dansk, engelsk eller matematik. Søg kun stillingen, hvis du har undervisningskompetencer i håndbold OG et af bogfagene dansk, engelsk og/eller matematik.

Skriv også, hvilke andre undervisningskompetencer du har af boglig, idrætslig og/eller kreativ karakter. Derudover skal du, som det mest naturlige, have stor lyst til relationsarbejdet med eleverne i alle aspekter af efterskolelivet. Udover undervisningen skal du indgå i efterskoletiden, som f.eks. inkluderer: huslærerarbejde, aften- og weekendvagter, anderledes uger, særlige dage, udlandsture m.m.

Stillingen er som udgangspunkt en fast fuldtidsstilling, men både arbejdstid og ansættelsesforhold kan forhandles.

Glamsdalens Idrætsefterskole er en moderne efterskole med ca. 350 elever. Vi lægger vægt på at have et bredt og stærkt fagligt fokus, og ikke mindst et miljø, hvor eleverne trives og oplever et stærkt tilhørsforhold.

Du skal være indstillet på at indgå i tæt samarbejde med kollegaer på baggrund af de visioner og mål, der opstilles i samarbejde med skolens ledelse og øvrige pædagogiske ansatte. Vi tilstræber brug af formativ evaluering, arbejde i professionelle læringsfællesskaber samt intern kompetenceudvikling gennem aktionslæring.

Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem LC og Skatteministeriet.
Yderligere oplysninger og fagbeskrivelser se www.glamsdalen.dk.
Ved generelle spørgsmål kan der rettes henvendelse til forstander Thomas Madsen på thomas.madsen@glamsdalen.dk, mens spørgsmål vedrørende håndbold og det idrætspædagogiske kan rettes til viceforstander Mads Hovgaard på mads.hovgaard@glamsdalen.dk. Vi svarer herefter på mail eller telefonisk, når det lader sig gøre.

Ansøgning samt relevante bilag sendes som én samlet pdf-fil til job@glamsdalen.dk. Anfør EFTERSKOLELÆRER i emnefeltet når ansøgningen sendes.

Ansøgningsfrist er den 20.5.2024 og samtaler forventes afholdt i starten af uge 22.

På skolens vegne

Thomas Madsen, forstander