Foto: Trine Bukh

05. september 2023

Elever: "Efterskolesangbogen giver en følelse af fællesskab"

På Osted Efterskole synger de fra Efterskolesangbogen hver aften, fordi den skaber en uformel stemning og supplerer med sange, som unge kender. Tre elever fortæller, hvad der er fedt ved Efterskolesangbogen.

Efterskolesangbogen. Privatfoto.

29. august 2023

Formand: "Efterskolesangbogen møder unge dér, hvor de er"

Efterskolesangbogen skal bl.a. styrke sangtraditionen blandt unge og sprede glæden ved fællessang, skriver Torben Vind Rasmussen i sit formandsbrev.

Efterskolesangbogen, Osted Efterskole Foto: Trine Bukh

25. august 2023

Forstander: ”Forskellene mellem os bliver udviskede, når vi har Efterskolesangbogen i hånden”

På Sejergaardens Musikefterskole får alle elever et eksemplar af Efterskolesangbogen, når de starter. Det er et fællesskabsstimulerende værktøj, der i løbet af skoleåret forvandler sig til et bevaringsværdigt minde for livet med elevernes egne kruseduller og nedfældede strøtanker.

Efterskolesangbogen

22. juni 2023

Ny sangbog til unge

Unge får deres egen sangbog med kendte klassikere og nye sange af bl.a. Jada og Andreas Odbjerg, der aldrig har været trykt i en sangbog før. Den 3. udgave af Efterskolesangbogen udkommer i dag og henvender sig til efterskoleelever, men kan bruges af alle unge.