Hjarno

Leder Helle Vestergaard, 4214 7480

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside

Fra havnen i Snaptun tager du en lille færge til Hjarnø. 5 minutters sejlads gør en verden til forskel, og på den korte køretur til skolen suger du ø-livets indtryk til dig. Skolens hvide bygninger byder velkommen, og det samme gør en gruppe af elever, der hygger sig i det udendørs fitness-område. Du glæder dig til at tilbringe dagen med dem.

Lyder det som en hverdag for dig?

En hverdag hvor du:

• sætter store aftryk i det små
  • skaber tillidsfulde relationer og er tæt på elever og medarbejdere i en dagligdag på en lille efterskole med plads til 72 elever
  • skaber følgeskab i en efterskolehverdag med de bedst mulige rammer for elevernes trivsel, udvikling og læring
  • er en nøglefigur i at omsætte værdier og mål for skolen
  • arbejder strategisk i en stadig udvikling af en ny efterskole
  • er ankeret i forskellige samarbejdsrelationer (Julemærkehjem, Drengeakademiet mv)
  • tilbringer arbejdsdagen på den skønneste ø i Horsens fjord med 38 daglige færgeafgange.

Så er du måske den, vi søger som daglig leder for Efterskolen Hjarnø pr. 1. august 2024.

Om Efterskolen Hjarnø

Vi er en skole i udvikling, og med kun 4 års skoledrift er vi stadig nye. Rutinerne er på plads, men vi arbejder fortsat på, hvordan vores skoletilbud skal se ud.

Udgangspunktet er det brede sundhedsbegreb, og så brænder vi også for at give vores elever positive skoleoplevelser. Vi har 8., 9. og 10. klasse, og nogle af eleverne går her i flere år. Vi er en almen efterskole, og vores elevgruppe er meget mangfoldig. Fælles for eleverne er, at de søger trygheden på en lille efterskole, hvor der er plads til forskellighed. Det kræver gode evner til at skabe stærke relationer i samarbejde med lærerteamet. Vi er for en del af eleverne i dialog med hjemkommunen omkring individuel støtte.

Skolen er en afdeling af efterskolen BGI akademiet, og vi deler både lærere og faciliteter.
10 lærere er faste omkring Hjarnø og bliver suppleret af lærere fra BGI akademiet. De fleste af lærerne har været med siden skolens start. Du bliver del af et lederteam med den øvrige ledelse på BGI akademiet.

Lidt om dig

De traditionelle buzzwords om omstillingsparathed og engagement mv. vil vi spare dig for. Vi forestiller os, at du har en relevant faglig baggrund. Den kan være bred, så fortæl os, hvordan og hvorfor, du mener, at du er den rette kandidat for os. Det er forudsætning, at du kan formulere dig klart i skrift og tale, og vi vil se positivt på eventuel lederbaggrund. Det kan være, at du kommer med lige præcis det, som vi sammen udvikler videre på, og som kan udgøre en del af det fremtidige undervisningstilbud.

Vil du vide mere og ansøge?

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte leder, Helle Vestergaard, på telefon 4214 7480.

Der vil desuden være et informationsmøde onsdag den 5. juni kl. 18.30-20.00. Deltagelse kræver tilmelding ved at sende en mail til info@bgi.dk.

Ansøgning sendes i en samlet pdf.fil til job-hjarnoe@bgi.dk senest torsdag den 6. juni, og samtaler afholdes den 12. juni.

Ansættelse sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet, LC og CO10, samt organisationsaftalen for ledere ved Frie Grundskoler mv.”

Se mere om skolerne på www.efterskolenhjarnoe.dk og www.bgiakademiet.dk.